Pages

Sunday, May 9, 2010

MEMORIES OF NS TRAINING….

wirajaya!!!


aku jadi mangse kekejaman~


Assalamualaikum w.b.t, salam pembuka bicara.

       Secara zahirnya, plkn tlh membawa 1001 manfaat kpd aq. Se-kurang2nye, kat cni, aq dpt merasakan ukhuwah antara pelbagai bangsa dan agame, islam dan kafir zimmi. Dpt belajar mandarin ngan hokkien, mantapkan pengucapan awam, malah kelas PK(pembinaan karakter) pon ada banyak faedahnye (dpt wat jugel doe…) walaupun metodologi pengajarannya macam tadika kanak2 bawah umur 3 tahun. Eh, lewah ke? Pape je la....

       Rakan2 kat cni sumpa bez. Mostly bebudak asrama. So, kitorang ni cam satu kepala gak r. Plg ramai skali bdak sekolah teknik, diikuti bdak SMKA, MRSM, SAM, SABK, SBP dan maahad. Kiranya, pelatih2 di sini bukan calang2 hingusan jugak la kan.
      
       Ade sorang nih, dye hafaz 30 juzuk siot… orang panggil dye ustaz kamil. Pergh, salute tabik spring la kat dye! Aq tanye r dye, ‘ko ingat lg x sume surah yg ko hafal?’ pas2 dye jawab, ‘hotak ko…aq da lupe doe… bpk berdose aq…sume sbb plkn nih r!’ ‘apsal plak?’ ‘mane taknye…aq xde banyak mase doe nak revise2 balik nih…kalu ade pon, tu seblom aq tido, ari sabtu ngan ahad….haih~’

       Adeyh~, kesian dye an.. Ada gak wira yg bley bertaranum cam pro kat cni, fathi name dye. Nih dak smka slim river. Pengerusi surau nie… aq ada gak r blaja cket2 ngan dye, tp susah doe…. Kene amik mase yg sgt lama.

       Paling x lupe…komuniti SBP kat cni r. pergh… sume gle2 otak doe. Yg paling aq x tahan, dak SDAR r. muke je ensem, perangai….adusss. hahah (sori ek hassan ngan hazim, kalu ko terbaca). Yg ske wat dajal cam aq ada gak. X yah ckp r diorang bwat ape…censored…heheh….

       Tp bole gak aq habaq… depa ske conteng betis bdak2 yg tido awal pkai pen marker permanent. Kalu ditanye, ‘weyh, apsal ko x bubuh kat kaki dye skali?’ punye la baek dak2 nih jawab, ‘isy, mane boleh… kang nak amik wuduk susah~’ haha lawak sial diorang….

       Aq snanye nak coret banyak lg… tp… dah x terdaye dah… laen kali la ek. Jgn lupe follow blog ni taw! Salam penutup warkah….

3 comments:

nazrinafifi said...

snanye aq da lame tulis psl post nih... sejak kat kem gopeng lagi..
tp, baru skarang ade peluang utk ltak dlm blog...
huhu,,, jgn kemane2, sbb aq nak wat post laen pasni..

Nur Izzati Abdul Rahim said...

tmpt baru...pngalamn pn baru..byk2 la berjln melihat dan mntafsir..

@re_ZinT.T said...

kolah ko bpk kecik..haha. aku nyer siap bley wat kuak lentang ag*skali je la*haha..